 |
Koło Studentów Techniki Okrętowej KORAB Politechnika Gdańska Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wohe
Żeglarz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:09, 23 Paź 2009 Temat postu: Projekt 2010 |
|
|
Cześć,
we wtorek (27.10.) w 308A o godz. 12
jest spotkanie - oczywiście dla wszystkich chętnych.
Na tym spotkaniu chciałbym Wam zaprezentować projekt waterbike'a,
który powstał stosunkowo niedawno, a wydaje mi się na tyle ciekawy, że warto o nim podyskutować.
Krzysiek mam nadzieję, że mimo sprawy z solarami też uda Ci się dotrzeć.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu_
Vice-Prezes
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostróda
|
Wysłany: Wto 18:01, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
kto był na spotkaniu? moge prosić jakieś sprawozdanie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:24, 27 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ja niestety tez nie dotarłem a nie ukrywam, ze jestem bardzo ciekaw Wojtkowego wynalazku:)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szodzia
Sternik
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 115
Przeczytał: 2 tematy
Skąd: Gdynia-Wiczlino
|
Wysłany: Śro 11:53, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja też chętnie bym się zapoznała z nowym waterbikiem
Pozdro600 z Trondheim
Ostatnio zmieniony przez Szodzia dnia Sob 1:22, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wohe
Żeglarz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:59, 28 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ciężko jest w kilku słowach opisać projekt, który przedstawiłem we wtorek. Mogę jednak zdradzić jego istotę,
chodzi mianowicie o pewną modernizację klasycznego trimarana.
Zamianę stateczności hydrostatycznej jaką dają pływaki na stateczność hydrodynamiczną jaką można uzyskać stosując płaty.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, możemy się spodziewać mniejszego oporu niż przy trimaranie klasycznym,
a różnica powinna się zwiększać wraz z prędkością. Wynika to z charakterystyk oporowych płatów i pływaków. Reszta bez większych zmian.
Zaleta jest w zasadzie jedna większa prędkość przy tej samej mocy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 17:57, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Pamiętajcie o starcie, nawrocie - wtedy nie ma siły z płatów.
Może sensowne było by połączenie płatów i pływaków. Jeśli soimy w miejscu to kadłub podpiera sie na pływaku ( prawym lub lewym - brak stateczności początkowej ) jak zaczyna płynąć to płaty go prostują i podnoszą pływaki około 50 -100 mm nad wodnice.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wohe
Żeglarz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:27, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
W projekcie uwzględniłem pływaki.
Jak znajdę trochę czasu to postaram się wrzucić na forum wizualkę z opisem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|